Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Gminy Ułęż – Etap II”.
Inwestycja jest objęta dofinansowaniem z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Zamawiający zgodnie z art. 91 ustawy Pzp dopuszcza składanie ofert częściowych z podziałem na dwie części zamówienia:
1) Część nr 1 – wybudowanie brakującej sieci wodociągowej w m. Ułęż,
2) Część nr 2 – zakup samochodu dostawczego do 3,5 t typu „brygadówka”.
UWAGA: Wykonawcy mogą składać oferty na wszystkie części zamówienia.
Przedmiotem zamówienia w części nr 1 jest wybudowanie brakującej sieci wodociągowej w miejscowości Ułęż ok. 1,5 km.
Przedmiot inwestycji obejmuje w szczególności budowę sieci wodociągowej, oraz przyłączy:
1) sieć wodociągowa z rur PE100 SDR11 DZ160 o długości łącznej L= 780m,
2) sieć wodociągowa z rur PE100 SDR11 DZ110 o długości łącznej L= 241m,
3) przyłącza wodociągowe o łącznej długości =~568,
w tym:
a) roboty przygotowawcze i porządkowe,
b) zabezpieczenie terenu budowy przed osobami nieupoważnionymi,
c) geodezyjne wytyczenie elementów przedsięwzięcia,
d) dostawę materiałów,
e) wykonanie wykopów kontrolnych w miejscach skrzyżowania trasy projektowanych sieci,
f) zabezpieczenie skrzyżowań trasy projektowanych sieci z istniejącym uzbrojeniem podziemnym,
g) zabezpieczenie przejść i przejazdów dla mieszkańców,
h) uporządkowanie terenu budowy po wykonaniu wszystkich czynności (robót budowlanych) związanych z inwestycją,
i) inwentaryzację powykonawcza.
6. Zamówienie należy wykonać w szczególności zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót stanowiącymi załącznik nr 12a do SWZ z uwzględnieniem zapisów SWZ i umowy (załącznik nr 10a do SWZ).
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają w szczególności:
1) dokumentacja projektowa,
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.
Przedmiotem zamówienia w części nr 2 jest zakup samochodu dostawczego do 3,5 t typu „brygadówka” do przewozu brygady remontowej obsługującej gminę Ułęż. Gmina posiada do tego celu samochód ponad 20-letni marki Lublin, który powinien już być wycofany z użytku ze względu na jego wyeksploatowanie.
Zamówienie należy wykonać w szczególności zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącymi załącznik nr 12b do SWZ z uwzględnieniem zapisów SWZ i umowy (załącznik nr 10b do SWZ).
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Część nr 1:
a) warunek dotyczący doświadczenia tj.: . warunek dotyczący wykonania, w okresie ostatnich 5 lat, co najmniej 1 zadania polegającego na budowie/przebudowie/rozbudowie sieci wodociągowej/lub kanalizacyjnej o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto.
Przez jedno zadanie należy rozumieć zadanie świadczone na rzecz jednego Zleceniodawcy na podstawie jednej umowy.
Okres wyrażony powyżej w latach (w okresie ostatnich 5 lat) liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Wartość podaną w walutach innych niż PLN wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień opublikowania bieżącego postępowania.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy Wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez Wykonawcę faktur.
b) warunek dotyczący osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia tj. warunek dotyczący dysponowania: osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
Osoby posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646). W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
Część nr 2:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
Warunki realizacji umowy
Wg projektu umowy.
Informacje dodatkowe
Ofertę w postępowaniu składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektronicznym, podpisem kwalifikowalnym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (e-dowód).
Uwaga: Podpis elektroniczny musi by ważny w momencie składania oświadczenia woli.
Osobami uprawnionymi do komunikowania się z Wykonawcami są:
Robert Gagoś – Zastępca Wójta Gminy Ułęż, tel. 818667028, zastepca@gminaulez.eu
Piotr Długoszek – Kierownik Referatu Komunalnego, tel. 818667028, pdlugoszek@gminaulez.eu
Zamawiający informuje, że podczas składania oferty na więcej niż jedną część, należy posługiwać się tym samym formularzem ofertowym (tj. wczytywać go na platformę przy każdej części zamówienia).